Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W końcu! Ruszyły prace nad elektryfikacją odcinka kolejowego Węgliniec - Zgorzelec

HAK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Po kilku latach oczekiwań wreszcie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca.

Prace ruszyły w pierwszych dniach września na około 30 kilometrowej trasie. Najpierw zostanie wykonana elektryfikacja na odcinku Węgliniec - Pieńsk, a następne z Pieńska do Jędrzychowic i na końcu do Zgorzelcu. W ramach projektu - oprócz ustawienia konstrukcji i rozwieszenia sieci, zostaną wybudowane dwie podstacje trakcyjne w Pieńsku i Zgorzelcu. Ich zadaniem będzie zapewnienie odpowiedniego zasilania dla elektryfikowanej linii. Prace nie spowodują przerwy w ruchu. Pociągi będą kursowały jednym z dwóch torów.
Linia Węgliniec - Zgorzelec jest ostatnim, niezelektryfikowanym odcinkiem na magistrali kolejowej E 30 od Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Opole, Wrocław. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po zakończeniu prac zwiększona zostanie przepustowość linii. Lepsze będą warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. W praktyce oznacza to, że podróżni, korzystający z pociągu relacji Wrocław - Zgorzelec nie będą musieli się w Węglińcu przesiadać z taboru elektrycznego na spalinowy.

- To naprawdę będzie wygodnie. Codziennie dojeżdżam pociągiem do Bolesławca do pracy i przesiadki są uciążliwe. Jeszcze gorzej mają osoby, które na przykład jadą dalej z bagażami. Ledwo wsiądą do pociągu w Zgorzelcu, już muszą wysiadać w Węglińcu, przenosić torby, walizki i wsiąść dopiero do pociągu Kolei Dolnośląskich by dojechać do Wrocławia - mówi Krzysztof Andrzejewski, mieszkaniec Zgorzelca.

Oczekiwanie na tabor spalinowy w Węglińcu zawsze trwa zaledwie kika minut, jednak podróżni sam fakt przesiadania się na tak krótkiej trasie uważają za zbędny. Od 2020 roku, kiedy zakończy się elektryfikacji nie będzie takiej konieczności. Czy w związku z tym pojawią się nowe połączenia kolejowe i usprawnią mieszkańcom Zgorzelca komunikację z innymi miastami?

- To głównie zależy od przewoźników, czy będę chcieli uruchomić dodatkowe połączenia. Podobnie jest z wyremontowanym mostem na Nysie Łużyckiej, łączącym Bielawę Dolną z niemiecką Horką. Z magistrali kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa mogą korzystać również pociągi pasażerskie, odbywa się tam jednak tylko ruch towarowy. Przeszkód dla pasażerskich nie ma, jednak przewoźnicy wybierają jednak połączenia przez aglomeracji takie jak Zgorzelec - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wartość projektu „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę”

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto