Spis treści
Darmowa aktualizacja dla Wiedźmin 3 next-gen
Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował na rynku aż 8 lat temu. Przez ten czas wiele w świecie gier i technologii się zmieniło, ale nie to, że trzecia część przygód Geralta z Rivii to nadal świetna gra.
Na rynku na dobre zdążyły się rozgościć konsole nowe generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X/S, które sprzedają się jak świeże bułeczki. Mając to na uwadze, polskie studio CD Projekt RED postanowiło dostosować Wiedźmina 3 do współczesnych standardów, nie tylko pod względem graficznym.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, bo pod taką nazwą kryje się aktualizacja next-gen, to nie tylko nowe tekstury, rozdzielczość 4K, śledzenie promieni i 60 klatek na sekundę. Rodzimi eweloperzy wprowadzili też zmiany w gameplayu oraz zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin od Netflix.
Aktualizacja Wiedźmina 3: Dziki Gon next-gen jest darmowa dla posiadaczy gry w wersji na:
- PS4,
- XONE,
- PC.
Warto dodać, że pod koniec stycznia Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, czyli z dwoma dużymi dodatkami i 16 DLC, ukazała się również w wersji pudełkowej na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC.
Nowy patch 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen
W czwartek atmosferę najpierw podgrzał Marcin Momot, menedżer ds. społeczności CD Projekt RED, który zapowiedział ukazanie się aktualizacji. Po kilku godzinach patch 4.03 wylądował na serwerach i jest już do pobrania dla wersji gry na PC, konsole PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Series X/S. Deweloperzy chcę, by „aktualizacja na Nintendo Switch ukazała się najszybciej, jak to możliwe. Mamy nadzieję, że wypuścimy ją w najbliższych miesiącach”.
Skoro już jesteśmy przy Switchu, oto mały przedsmak: dotychczasowa integracja plików zapisu z chmurą Steama i GOG-a, wprowadzona w patchu 3.6, w nadchodzącej aktualizacji zostanie ulepszona, a także zastąpiona systemem postępów międzyplatformowych, który wszedł na inne platformy wraz z patchem 4.00. Chcemy w ten sposób utrzymać spójność z naszymi innymi grami oraz zapewnić wam ujednolicone doświadczenia na wszystkich platformach. Nowy system będzie wymagał posiadania konta GOG, niezależnie od platformy PC, z jakiej korzystacie – dodał CDP RED w komunikacie.
Nowa aktualizacja skupia się na naprawianiu wykrytych błędów i poprawie wydajności, ale nie zabrakło też ciekawych zmian w gameplayu. Od teraz można ustawić automatyczne nakładanie olejów na miecze, a Geralt nie może dłużej... jeść i pić pod wodą.
Pełna lista zmian i nowości w aktualizacji 4.03 do Wiedźmina 3 next-gen:
PC
- Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
- Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
- Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
- Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
- Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
- Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
- Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.
KONSOLE
- Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
- Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.
EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
- Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
- Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.
ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji
- Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach
- W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
- Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
- Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Światowej sławy muzyk oskarżany o antysemityzm. Kpił też z "polskiej wieśniaczki"
- Nowe ustalenia ws. eksplozji rakiety w Przewodowie. Biegli nie mają wątpliwości
- Jedna z największych zagadek wszechświata doczeka się rozwiązania? Jest nowy trop
- QUIZ. Najważniejsze daty z historii Polski. Zobacz, czy je pamiętasz