Nowa Škoda Scala – kompakt w najnowszej wersji debiutuje w salonach

Materiał informacyjny Škoda
Kompaktowa Škoda Scala zadebiutowała w 2019 roku i została bardzo ciepło przyjęta przez nabywców. Zarówno przez rodziny szukające niedrogiego, ciekawego i taniego w utrzymaniu auta rodzinnego, jak i przez przedsiębiorców ceniących te same wartości. Škoda idzie za ciosem. Niebawem do salonów trafi odświeżona Škoda Scala. Lista zmian, jaką wprowadził producent, jest naprawdę długa.

Projektanci Škody Scala skorzystali ze sprawdzonego rozwiązania. Do budowy samochodu wykorzystali płytę podłogową MQB A0, sprawdzone jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa opracowane przez inżynierów Volkswagena. Powstał interesujący 5-drzwiowy kompakt, który można określić jako przedłużony hatchback Bez względu na to, jak auto zostanie zakwalifikowane, może ono wygodnie przewieźć 5 dorosłych osób i sporo bagaży w pojemnym bagażniku, do którego dostęp umożliwia wygodna klapa. Jak zwykle w przypadku Škody, auto pozytywnie zaskoczyło świetnym wyposażeniem i bardzo atrakcyjną ceną. Pojazd został doceniony przez rodziny i przez przedsiębiorców. Po 4 latach przyszedł czas na poważne odświeżenie modelu. Czym teraz zaskoczy nas odświeżona Škoda Scala?

Więcej ostrych linii, dzięki którym model jest bardziej charakterny

Projektanci Škody przeprojektowali dolną część zderzaka, wykorzystując wzór składający się z rombów, nazwany „krystalicznym dotykiem”. Zderzak zyskał dzięki niemu bardziej sportowy i wyrazisty wygląd. Zastosowano także nowe wloty powietrza oraz zmieniony kształt listew atrapy chłodnicy.

Zmiany stylistyczne pojawiły się też w dolnej części tylnego zderzaka, który zyskał nowy, atrakcyjniejszy wygląd, dzięki zastosowaniu nowego dyfuzora.

Zmodernizowana Škoda Scala ma również nowe przednie reflektory, wyznaczone przez ostre jak brzytwa linie. W stosunku do poprzedniego modelu są one węższe. Jednak sam wygląd to nie wszystko. Producent zastosował technologię TOP Matrix z krystalicznymi modułami LED. Oświetleniem steruje komputer wykorzystujący kamerę zamontowaną za przednią szybą. Dzięki niej i dodatkowym czujnikom kierowca nie musi zmieniać świateł z drogowych na mijania. Robi to sterownik, który stale dba o właściwe oświetlenie drogi, a równocześnie chroni innych kierowców przed oślepianiem.

Nowa Škoda Scala – kompakt w najnowszej wersji debiutuje w salonach

Opcjonalnie można wyposażyć auto w przedłużoną, przyciemnianą tylną szybę, która sięga aż do tylnych świateł. Dla fanów sportowych wrażeń przygotowano model Scala Scala Monte Carlo z szeregiem charakterystycznych czarnych dodatków stylistycznych.

Škoda Scala i wyposażenie, którego nie powstydziłby się samochód klasy premium

Kompaktowa Škoda Scala może być wyposażona w zawieszenie z regulowaną wysokością prześwitu. W trakcie jazdy po nierównych drogach kierowca może podwyższyć zawieszenie o 15 mm (w stosunku do standardowego ustawienia), aby zwiększyć odporność auta na jazdę po nierównościach. A podczas jazdy po trasie – obniżyć o 10 mm od standardowego ustawienia, aby dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i niższym oporom zmniejszyć spalanie i zapewnić lepszą reakcję na ruchy kierownicą.

Na uwagę zasługuje także niezwykle bogate wyposażenie auta w systemy aktywnego bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Modele Škody słyną z tego, że producent „nie żałuje” systemów bezpieczeństwa, a wiele z nich dostępnych jest już w podstawowych wersjach. Nie inaczej jest i teraz.

Škoda Scala może mieć do dziewięciu poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych, a także system Front Assist z funkcją monitorowania pieszych. Czym jest Front Assist? To system przeciwzderzeniowy i chroniący przed potrąceniem pieszego albo rowerzysty, który może znaleźć się nagle na drodze. Dzięki dwóm głowicom radarowym oraz kamerom, system stale monitoruje przestrzeń przed samochodem. Jeśli na drodze pojawi się zagrożenie, system ostrzega kierowcę, a jeśli ten nie reaguje, samodzielnie zatrzymuje samochód.

Nowa Škoda Scala – kompakt w najnowszej wersji debiutuje w salonach

Standardowe wyposażenie Škody Scali obejmuje również cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali, który zastąpił standardową deskę rozdzielczą, jak również drugi wyświetlacz – o przekątnej 8,25 cala, służący do obsługi systemów Infotainment (w tym nawigacji GPS i usług multimedialnych). Opcjonalnie może mieć ekran o przekątnej nawet 9,2 cala.

Nowością, do tej pory dostępną jedynie w autach premium, jest możliwość bezdotykowego otwierania bagażnika.

Auto można również wyposażyć w podgrzewaną kierownicę, adaptacyjny tempomat ACC, system domykający okna w razie kolizji oraz system Hands On Detection, kontrolujący, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy.

Nowoczesne wnętrze z materiałami pozyskanymi z recyclingu

Wnętrze auta jest dopracowane pod każdym kątem. Ale co ciekawe, do wykończenia wnętrza zastosowano szereg materiałów pozyskanych w recyclingu. To między innymi tworzywa sztuczne, ale też konopie czy juta oraz tkaniny z recyclingu.

Nowa Scala może pochwalić się nowym systemem sterowania klimatyzacją. Nabywca może wybierać spośród sześciu wariantów wykończenia wnętrza samochodu. Wśród nich nie brakuje rozwiązań oryginalnych, jak wersja „Lodge” z tkaniną typu mikrofibra, miedzianymi elementami dekoracyjnymi oraz wewnętrznym oświetleniem LED, w którym można zmieniać kolor podświetlenia wnętrza.

Dynamiczne i oszczędne napędy Škody Scala

Auto jest napędzane przez sprawdzone silniki opracowane przez inżynierów grupy Volkswagen. Pod maską samochodu można znaleźć:

  • benzynowe silniki 1.0 TSI o mocy 110 KM (średnie zużycie paliwa 5,26 l/100 km w cyklu mieszanym), współpracujące z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi albo 7-biegowymi skrzyniami automatycznymi DSG,
  • benzynowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 KM (średnie zużycie paliwa 5,27 l/100 km w cyklu mieszanym), współpracujące z 5- lub 6-biegowymi skrzyniami manualnymi,
  • benzynowe silniki 1.5 TSI o mocy 150 KM (średnie zużycie paliwa 5,42 l/100 km w cyklu mieszanym), współpracujące z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi albo z 7-biegowymi skrzyniami automatycznymi DSG.

Škoda Scala wymiary:

  • Długość: 4362 mm
  • Szerokość: 1988 mm
  • Wysokość: 1471 mm
  • Rozstaw osi: 2649 mm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowa Škoda Scala – kompakt w najnowszej wersji debiutuje w salonach - Motofakty

Wróć na goerlitz.naszemiasto.pl Nasze Miasto